lørdag den 9. april 2016

Et tæppe

Jeg har længe gerne villet hækle et tæppe. Jeg har købt Højlandsuld fra Garnudsalg ind ad flere omgange, og er også gået i gang flere gange... 

Her er mine farver. 


Jeg har valgt at hækle African Flower Hexagon.
Først har jeg delt mine farver op i 4 grupper; Blå, Grøn, Lilla og Rød. Planen er så at holde mig til én gruppe ad gangen, når jeg hækler mine lapper, og så fordele farverne når jeg hækler tæppet sammen. Jeg tror og håber det giver noget ro midt i farve vrimlen.

Her er de første 6 stk. fra den blå gruppe.


Jeg tror tæppet bliver lidt tyndt, jeg hækler nemlig kun i en tråd, men jeg må jo sy et stykke stof på bagsiden hvis jeg synes det er for tyndt når det er vasket, Højlandensulden plejer at folde sig flot ud ved første vask, så måske er det slet ikke er nødvendigt... Det må tiden vise, og jeg tænker projektet her kommer til at tage en del tid ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar