fredag den 9. august 2013

Jeg kommer til at bo i den trøje...


Det gik godt med vasken, og her er min skønne trøje så :)



Jeg kommer til at bo i den til vinter, lige nu er den lidt rigeligt varm ;-)

Den er strikket i Kauni og jeg brugte lige knap 3 nøgler a 150g.

Jeg har strikket den en anelse lænere, både i kroppen og i ærmerne, og det er jeg meget glad for jeg gjorde. Hvis jeg nogensinde fandt på at strikke en mere, tror jeg faktisk jeg ville lægge endnu et par cm til i længden. Nåe ja, og så har jeg ikke lavet lommerne. Jeg synes sjældent lommer i strik bliver pæne eller brugbare så dem droppede jeg helt.

9 kommentarer:

  1. Virkelig flot - den kunne jeg osse godt "bo i" !!

    SvarSlet
  2. Den er fantastisk! Kan godt forstå, du er tilfreds.

    SvarSlet
  3. Den er bare blevet så flot, jeg kan godt forstå at du er tilfreds, og så farven mums.
    hilsen
    Kirsten Krat

    SvarSlet
  4. Den er bare hamrende flot til dig. Tillykke med den. kan godt forstå du kommer til at bo i den til vinter.

    SvarSlet
  5. Tak :-)
    Jeg går og overvejer om jeg skulle kaste mig over en mere. Synes modellen sidder så godt. Måske i hvid? Eller grøn... ;-)

    SvarSlet
  6. Meget flot trøje. Har du selv komponeret opskriften?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Nej, opskriften er købt gennem ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/trail-hoodie. Rigtig nem at følge synes jeg.

      Slet
  7. Pragtfuld trøje. Har straks købt mønsteret + lidt flere mønstre naturligvis :) Tak for hjælpen.

    Kan se at originalt garn er en blanding af yak og merino. Det lyder godt nok eksklusivt. Gad vide hvad det koster? Jeg har selvfølgelig - som så mange andre - et stort gsrnlager at tage af men jeg har det lidt svært med for tunge trøjer. Forestiller mig at kombinatinen yak og merino ikke vejer så meget.

    Du har strikket i Kauni, forstår jeg. Passer det med strikkefastheden på originalgarnet? Og hvor meget vejer din trøje?
    Mange hilsener, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Ja, det originale garn lyder dyrt (men lækkert), og jeg var på ferie i løkken da min trøje blev startet, så det blev hvad den lokale garnhandler deroppe havde. Kauni passer perfekt til strikkefastheden, jeg har ikke lavet noget som helst om, måske skiftet en pindestørrelse eller noget, for at ramme. Min trøje ligger på ravelry her http://www.ravelry.com/projects/JanneDahl/trail-hoodie. Der kan du se hvilke pinde jeg brugte. Jeg har nemlig ikke 3.25 og 3.75 som opskriften siger, desuden strikker jeg løst :-)

      Slet