lørdag den 9. april 2016

Hæklet trøje

Det er egentlig længe siden denne blev færdig, men jeg ville gerne vise den frem her også (jeg har lagt billeder ud løbende på min instagram profil). 

Trøjen er fra bogen Lutter Løkker 2, bogen er fantastisk inspirerende og opskrifterne er nemme og overskuelige. Alligevel har den frustreret mig et par gange. F.eks. er den vejledende størrelse på hæklenålen er ikke en hjælp. Overhovedet. Det samme mønster i samme garn kan i 2 forskellige opskrifter stå med hver sin størrelse nål, og der hvor mønstret skal være mest fast er også den med den størstestørrelse nål. Og det kan jo ikke lade sig gøre ;-) At hækle mere fast ved at gå OP i størrelse. 

Så hvis du har lyst til at hækle trøje, så husk en hækleprøve! Og glem hvad der står om størrelse nål, det er mere vildledende end vejledende. 







Trøjen er hæklet i Yaku fra CaMaRose. Jeg har brugt alt fra nål 2.5 til 4 i de forskellige sektioner af trøjen. 
Det bliver ikke den sidste trøje jeg hækler, men jeg tror jeg vil forsøge mig med noget mere fast garn, eller fastmasker eller hst i kroppen. Almindelige stangmasker bliver lidt løst, med en knap 2-årig der gerne selv vil tage trøje af og på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar