torsdag den 20. marts 2014

Så blev mit regnbuetæppe færdigt

Langt om længe!

Jeg hækler ikke særlig tit, og det gik langsomt i starten. Efter 30+ lapper fandt jeg ud af at jeg ikke fik hæftet godt nok, og lapperne begyndte at falde fra hinanden... Øv. Så forfra, hvor jeg har lært at hæfte ender ;-)


Lapperne har jeg samlet med hvid, som det kan ses på billedet. Jeg forsøgte flere forskellige ting, også at sy dem sammen og hækle sammen med fastmasker. Men det her synes jeg bliver pænest.

Jeg forsøgte også flere forskellige kanter, nogle med farver, som absolut ikke duede, og et par forskellige i hvid. Kanten jeg endte med er enkel, og trækker ikke opmærksomhed fra de fine farver i tæppet.

Og 100 nye lapper (og samlinger) senere, er jeg færdig :-)







Det er blevet præcis som jeg gerne ville have det :-) og jeg glæder mig til juni så det kan komme i brug. 

Hæklet i garn fra stof&stil. 
Vejer 465 gram færdigt. 
Jeg har brugt lidt over et halvt nøgle af hver farve (10 farver), og knap 4 nøgler hvid. Hækler på pind 3. 
Det færdige tæppe måler 85x85 cm. 

1 kommentar:

  1. Det er virkelig flot! Dejlige farver. Sikke et stort arbejde, men det ser da ud til at være det værd.

    SvarSlet