fredag den 17. januar 2014

Regnbue


Der er altså noget helt specielt ved regnbuer :-) Da jeg så hue shift afghan tænkte jeg at sådan et måtte jeg strikke. Desværre er jeg ikke særlig god til at strikke domino-strik. Specielt ikke når der skal skiftes farve, kanten bliver for løs på en eller anden måde.

Så fandt jeg på at lave tæppet med almindelige hæklede bedstemorfirkanter, og det tror jeg bliver godt :-)


Jeg har taget den ene orange fra, de lå for tæt. Så nu er der 12 farver. 144 firkanter ialt. Jeg er ikke den hurtigste hækler, men jeg regner da med at få det færdigt inden lillebror kommer til juni :-) Jeg har ikke bestemt hvordan jeg vil sætte firkanterne sammen, men tror jeg ender med at hækle dem sammen, sikkert med sort. Og så også bruge sort til kanten. 

Her er det ene hjørne:


Jeg kan godt lide projektet fordi jeg får lov at bruge så mange farver. Så hvis det bliver kedeligt starter jeg bare et andet sted med nogle af de andre farver, og så bliver det interessant igen :-)

35 firkanter færdige, mangler 109...

1 kommentar:

  1. Det er virkelig flot! Rigtig god ide at blande regnbuen på den måde.

    SvarSlet