søndag den 27. september 2015

Storm Mountain

Så blev den færdig. Efter hvad der føltes som en milliard vrangmasker!! Jeg strikker altså ikke særlig gerne vrang, men trøjen her måtte jeg have en udgave af, og så var der ingen vej uden om...

Jeg overvejede at strikke trøjen rundt og klippe op, men pga. vandfaldet foran duer det ikke rigtig, da kanten skal være let, men pæn fra begge sider. Ærmerne og også strikket frem og tilbage, for at sikre at strikkefastheden hold, og at de blev magen til resten. Jeg strikkede dem begge på en gang, så skulle jeg ikke bagefter huske hvor jeg havde taget ind, og hvilken pind jeg brugte til kant osv. Så undgår man også at gå død i ærme nr 2 ;-)

Jeg valgte Blackhill højlandsuld og ditto alpaca. Og hvilken lækker lækker blanding det blev :D Trøjen er virkelig faldet godt ud, og så er den varm! Hvilket passer en frosenpind som mig rigtig fint ;-)





Trøjen vejer (efter vask) 482 gram. Det er cirka fordelt på 200 og alpaca og resten højlandsuld. Jeg har primært strikket med pind 4, men har haft både 2,75 og 3 i brug for at få kanterne pæne.

Opskriften kan købes her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar