mandag den 24. juni 2013

Gråt merino


Jeg har taget fat på den grå merino. Jeg håber jeg på et eller andet tidspunkt kan få spundet de 200 gram jeg købte, og strikke et sjal. Jeg tror det kunne blive meget meget skønt.











Jeg har problemer med at have meget mere end 25 gram på tenen, så da jeg nåde det punkt vandt jeg det op på mit krydsnøgleapperat









Og herfra kunne jeg så tvinde 2 trådet, uden at der gik noget til spilde, fordi jeg tog en tråd ude og inde fra det lille nøgle. Man skal bare lige være lidt opmærksom, fordi en nyspundet entrådet har rigtig meget energi, og sådan et lille bundt kan hurtigt gå i kluder hvis man ikke er vågen.






Garnet er vundet op og klar til vask, men jeg tror jeg lader det ligge, og så vasker det hele samlet. Så er jeg sikker på det får samme behandling, og måske arter sig rimeligt ens til slut.

1 kommentar:

  1. Lige præcis samme måde jeg også udøver tvindingen på med håndten, når jeg ikke lige bruger at tvinde fra to gange spind.

    Da bruger jeg skotøjsæsken :D

    Jeg har altid ( næsten)et sugerør på mine håndtene når jeg spinder. Så er det nemt at samle garn til tvinding. Bare lige sugerøret på en strikkepind og så i æsken.

    Det ser virkelig godt ud, det du får spundet. Rigtig god fornøjelse på din videre færd ud i spindingens kunst:D

    SvarSlet