søndag den 22. september 2013

Varme fusser

Jeg har et af de børn der ikke vil sove med dyne. Det giver nogle kolde fødder, så i hvert fald i de kolde måneder skal der nogle sokker til. Jeg synes det bliver for tæt med almindelige strømper, men uldne sokker virker godt. 

Det sidste par gik der pludselig hul i, på begge fødder samme dag, så jeg måtte smide hvad der ellers lå af kreaprojekter, for at slå op til et par nye sove sokker. 



Selvom han nærmer sig en str 30, så kan der stadig passes 2 sokker ind i 50 gram garn, og denne gang var jeg heldig, at få dem til at matche. Nogen gange er der et ulige antal gentagelser i sådan et bundt, og så er der ikke garn nok. 



Jeg synes det er hyggeligt at strikke sokker, så jeg har faktisk allerede slået op til endnu et par. Det er sådan et nemt lille projekt, i hvert fald i børne størrelse.

2 kommentarer:

  1. Dejlige sokker :) jeg bruger selv str 34, og med et ikke alt for langt skaft, kan jeg godt klemme et par sokker ud af 50 g garn ;) så der er mulighed for et-nøgle-sokker lidt endnu ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Wow ;-) jeg havde aldrig gættet at man kunne få 2 voksen sokker ud af 50 gram. Jeg brugte vist omkring 40 gram til dem her, skaftet skal helst bukkes ned og ligge dobbelt, ellers falder de af i løbet af natten ;-)

      Slet