søndag den 11. august 2013

Corriedale spind

Jeg har spundet noget af det Corriedale uld jeg købte tidligere


Jeg var desværre for nærig med tvist, så endte ud med en meget underspundet en-trådet. Jeg valgte at køre det igennem tenen igen, og give det ekstra tvist. Det var jo her jeg godt kunne bruge den rok, til lige hurtigt at fixe sådan en fejl ;-) 
Men jeg kom da igennem.



Tvundet 2-trådet, endte med 116 meter på de 27 gram jeg spandt. 



Jeg har spundet 28 gram af den mørkebrune også. Jeg er vild med den farve! 


Så nu skal jeg bare bestemme mig for om jeg også skal spinde noget af den grå før jeg strikket et eller andet (jeg tænker umiddelbart et sjal), eller også jeg istedet skal spinde mere af de to andre farver... 

I hvert fald var det noget dejligt uld at spinde af, så det er ikke sidste gang jeg gør det :-)

2 kommentarer:

  1. smukt! jeg er så imponeret over, hvor fint og ikke mindst tyndt du spinder! øver stadig på rokken, og det går klart bedre - men synes også det knækker let, når jeg spinder tyndt. Måske man skulle arrangere et spinde-møde i stedet for slynge-møde? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja et spindemøde ville da være hyggeligt ;-)

      Slet